Se poate spune ca la ora actuala se pune un mare accent pe partea vizuala. Asadar nici nu ar trebui sa ne mire faptul ca optimizarea imginilor este si ea importanta. Ba chiar atat de importanta incat sa conteze in procesul de SEO. Imaginile pot face diferenta intre un site oarecare si unul atragator. Iata cum explica cei de la GreenRank.ro aceasta situatie si ce sfaturi ofera.
OPTIMIZAREA IMAGINILOR
Optimizarea imaginilor prezinta numeroase avantaje. In primul rand, experienta unui utilizator este imbunatatita. Pana la urma un site cu text sec si lipsit de efecte vizale inseamna si o desconsiderare din partea utilizatorului. In egala masura, aceleasi imagini pot fi de asemenea o pozitie mai buna a site-ului in motorul de cautare.
De mentionat ca desi tehnologia de cautare vizuala este mai imbunatatia la ora actula, acele scripturi ce pot citi un site nu pot inca sa identifice fotografiilE. In schimb, acolo unde fotografia este insotita de un text corespunzator, cand acesta este desigur unul relevant, scriptul in cauza va putea citi, ajutand la o mai buna indexare.
Cum se optimizeaza o imagine? Cei de la GreenRank.ro explica ca acest procedeu tine de reducerea marimii fisierului ce se asociaza cu imaginea in cauza. Nu trebuie afectata calitatea, insa a se tine cont de faptul ca imaginile mari si foarte mari ar putea afecta timpul de incarcare al unei pagini. De asemenea, textul asociat trebuie sa aiba legatura cu textul, cu pagina.
In fapt, imaginea optimizata trebuie sa aiba acelasi topic cu pagina in cadrul careia se afla. Specialistii spun ca este de evitat o fotografie comuna. Pare destul de usor sa te lasi atras de acele imagini ce sunt din surse gratuite. Acestea nu sunt de calitate si in fapt nu ajuta cu mare lucru.
Atentie si la formatul de imagini pe internet. GIF-urile spre exemplu nu se folosesc niciodata pentru dimensiuni mari. Dintre optiunile existente JPEG este de calitate, la dimensiuni mici. Mai apoi, numele fisierului este si el relevant. Acesta trebuie sa contina cuvantul cheie. In tag poate exista un titlu si atributele ALT, cele pe care browserul le afiseaza cand imaginea lipseste sa apara.
Mentiune: atributul ALT va oferi mai multe detalii despre imagini, detalii care nu au fost posibil de mentionat la numele fisierului. Atentie la o posibila penalizare de la Google, acolo unde atributul ALT apare la imagini decorative. De asemenea, nu este recomandata folosirea in mod excesiv a cuvantului cheie.
Optimizarea prin sitemap XML. Se pot adauga in sitemap atribute dupa tag-uri. Aici se poate folosi descrierea pe scurt a imaginii, cu locatia sa, titlul.
NOTA FINALA
Dupa cum mentioneaza specialistii in domeniu, dupa optimizarea imaginilor se va realiza si o verificare in acest sens. Se va testa pentru a vedea ce atrage mai mult. Se poate testa si numarul lor pe pagina sau numarul de listari.
Desi aparent este un lucru banal, in fapt aceasta actiune ajuta enorm in ceea ce priveste procesul Seo. Pentru cei interesati GreenRank.ro are disponibilitate in a ajuta si in a pune in aplicare cunostintele si experienta in domeniu.
OPTIMIZAREA IMAGINILOR
Optimizarea imaginilor prezinta numeroase avantaje. In primul rand, experienta unui utilizator este imbunatatita. Pana la urma un site cu text sec si lipsit de efecte vizale inseamna si o desconsiderare din partea utilizatorului. In egala masura, aceleasi imagini pot fi de asemenea o pozitie mai buna a site-ului in motorul de cautare.
De mentionat ca desi tehnologia de cautare vizuala este mai imbunatatia la ora actula, acele scripturi ce pot citi un site nu pot inca sa identifice fotografiilE. In schimb, acolo unde fotografia este insotita de un text corespunzator, cand acesta este desigur unul relevant, scriptul in cauza va putea citi, ajutand la o mai buna indexare.
Cum se optimizeaza o imagine? Cei de la GreenRank.ro explica ca acest procedeu tine de reducerea marimii fisierului ce se asociaza cu imaginea in cauza. Nu trebuie afectata calitatea, insa a se tine cont de faptul ca imaginile mari si foarte mari ar putea afecta timpul de incarcare al unei pagini. De asemenea, textul asociat trebuie sa aiba legatura cu textul, cu pagina.
In fapt, imaginea optimizata trebuie sa aiba acelasi topic cu pagina in cadrul careia se afla. Specialistii spun ca este de evitat o fotografie comuna. Pare destul de usor sa te lasi atras de acele imagini ce sunt din surse gratuite. Acestea nu sunt de calitate si in fapt nu ajuta cu mare lucru.
Atentie si la formatul de imagini pe internet. GIF-urile spre exemplu nu se folosesc niciodata pentru dimensiuni mari. Dintre optiunile existente JPEG este de calitate, la dimensiuni mici. Mai apoi, numele fisierului este si el relevant. Acesta trebuie sa contina cuvantul cheie. In tag poate exista un titlu si atributele ALT, cele pe care browserul le afiseaza cand imaginea lipseste sa apara.
Mentiune: atributul ALT va oferi mai multe detalii despre imagini, detalii care nu au fost posibil de mentionat la numele fisierului. Atentie la o posibila penalizare de la Google, acolo unde atributul ALT apare la imagini decorative. De asemenea, nu este recomandata folosirea in mod excesiv a cuvantului cheie.
Optimizarea prin sitemap XML. Se pot adauga in sitemap atribute dupa tag-uri. Aici se poate folosi descrierea pe scurt a imaginii, cu locatia sa, titlul.
NOTA FINALA
Dupa cum mentioneaza specialistii in domeniu, dupa optimizarea imaginilor se va realiza si o verificare in acest sens. Se va testa pentru a vedea ce atrage mai mult. Se poate testa si numarul lor pe pagina sau numarul de listari.
Desi aparent este un lucru banal, in fapt aceasta actiune ajuta enorm in ceea ce priveste procesul Seo. Pentru cei interesati GreenRank.ro are disponibilitate in a ajuta si in a pune in aplicare cunostintele si experienta in domeniu.